Doporučit známému

Při posílání na několik e-mailových adres je oddělte čárkou.
Uvedené e-mailové adresy nebudou použity k reklamním účelům.

Amazon na Retail Summit 2016 v Praze

„V Amazonu nesledujeme konkurenty, ale nasloucháme spotřebitelům. Našimi zákazníky jsme až posedlí,“ řekl Olaf Schmitz, head of business development Amazonu v Evropě. Tajnosti před publikem Retail Summitu měl jenom co se týče strategií budoucího růstu a zaváďení nových služeb v Čechách. Prozradil, že Amazon nezajímají krátkodobé, ale dlouhodobé cíle a všechny další kroky povedou právě k naplnení cílů dlouhodobých.

Schmitz

Foto: Retail Summit 2016 / Blue Events

Amazon se snaží zjednodušit nákupní proces a provozuje tzv. Amazon Lockers, verzi českých poštomatů (nebo na Slovensku "Balíkomat"), odkud si mohou zákazníci vyzvednout balík cestou domů například na čerpací stanici. Amazon se dle slov O. Schmitze snaží být dostupný pěšky a tam, kde to zákaznící očekávají. Do nákupního procesu také zapojuje zábavu. Se službami Amazon Instant Video a Prime Music Amazon nabízí streamovaný obsah. Videa i hudbu integruje do zábavního programu vybraných dopravců, odběratelem služby je například letecká společnost Lufthansa. „Cestující do USA mohou na palubě letadla sledovat film a rovnou si ho přes obrazovku i objednat. Na letišti si pak mohou zboží vybrat ze spomínaného Amazon Locker,“ popsal Schmitz mechaniku a způsom jakým Amazon přemýšlí.Lidé mají rádi i kupony. K nákupu na stránkách Amazon.com motivují i slevové vouchery, kupony, které umísťuje tato společnost na plechovky piva nebo na balení burgerů. Amazon testuje v Evropě také program Pantry, v USA běží pouze rok. Amazon se v jeho rámci snaží vyvinout model distribuce potravin on-line, který by byl „ekonomicky únosný“ a vyhnul se tak vysokým ztrátám, které trápí řadu e-shopů s potravinami.S ohledem na optimalizaci nákladů je logistické centrum podporující program Pantry umístěno v Polsku, další by údajně mohlo být i v Česku.

Amazon aktuálně v Česku roste a nabírá další lidi, Do konce roku chce zaměstnat tři tisíce nových pracovníků, kteří budou pracovat v distribučním centru v Dobrovízi u Prahy a v plánu je údajně i nové centrum vráceného zboží v Horních Počernicích na východním okraji Prahy. Českou verzi obchodu ale zatím Amazon nechystá. "Lokální e-shop v Česku zatím neplánujeme," řekl Hospodářským novinám Olaf Schmitz. Aktuálně má Amazon v Česku 50 tisíc zákazníků a jejich počet roste o více než 10 % měsíčně.

Zdroj: CIJ Journal / Hospodářské noviny / Retail Summit


Podobné novinky