Equa bank: Pouze 1/3 podnikatelů chce zůstat u své banky

Pouze třetina živnostníků a malých firem je jednoznačně rozhodnutá zůstat u své banky. Každý desátý naopak plánuje banku změnit a téměř 90 % z nich se chystá přejít k nějaké z nových bank. Nejčastějšími důvody pro změnu banky jsou přitom horší podmínky a vyšší poplatky, pomalost, byrokracie a špatné jednání zaměstnanců stávající banky. Podnikatelé a malé firmy, které jsou klienti nových bank, naopak nemají důvody ke změně žádné. 6 z 10 chce u své banky určitě zůstat, zbývajících 40 % u ní pravděpodobně zůstane. Změnit banku neplánuje z těchto klientů žádný. Vyplynulo to z březnového průzkumu Equa bank mezi podnikateli a malými firmami.

Více než polovina dotazovaných se chystá změnit banku kvůli lepším podmínkám, především pak nižším poplatkům. Pro pětinu je důvodem ke změně lepší zhodnocení volných finančních prostředků. „Když se podíváme na segment retailových klientů, tak pro ně s příchodem nových bank nastala poplatková revoluce. Dnes již každá banka nabízí při splnění určitých podmínek účty zdarma. Equa bank šla ještě dál a jako jediná nabízí účet zdarma bez jakýchkoliv podmínek. U firemních klientů je ale situace jiná. Málokterá banka nabízí těmto klientům vedení účtu, včetně dalších služeb, zdarma. I to je důvod, proč jsme se rozhodli nabídnout našim klientům možnost vedení účtu a dalších služeb zdarma. Nově stačí mít na účtu určitý průměrný zůstatek a vedení je, včetně základních služeb a výběrů ze všech bankomatů v ČR, zdarma,“ uvedl Luboš Janoušek, ředitel obchodní sítě firemního bankovnictví Equa bank.

Průzkum také ukázal, že více než 40 % podnikatelů a malých firem zvažuje využít produktů a služeb některé z nových bank. Z těch, kteří se chystají změnit banku, se 85 % chystá přejít právě k jedné z nich. Téměř pětina z nich přitom již novou banku používá.  Při správě svých financí by podnikatelé a malé firmy chtěli mít nejčastěji bezplatné výběry ze všech bankomatů v ČR (65 %), bezplatný tuzemský platební styk (54 %) nebo kompletní on-line obsluhu svých financí, včetně zakládání nových produktů přes internet (35 %).  „V dnešní dynamické době považujeme za samozřejmé nabídnout i firemním klientům on-line obsluhu jejich financí včetně například možnosti založit si běžný účet přes internet. Pobočky bank by měly sloužit především pro odborná poradenství, nikoliv pro rutinní záležitosti. Proto naši klienti mají možnost si všechny běžné služby vyřídit on-line z pohodlí kanceláře nebo domova,“ doplnil Luboš Janoušek.

Jeho slova potvrzují i výsledky březnového průzkumu Equa bank. Pro 80 % podnikatelů a malých firem je návštěva pobočky kvůli rutinním záležitostem ztrátou času. Nejčastěji přitom na pobočku chodí kvůli vkladu hotovosti (50 %) nebo kvůli změnám stávajících produktů a služeb (30 %).  40 % klientů přitom chodí na pobočku banky minimálně jednou měsíčně, pětina pak 2 – 4 krát za měsíc. „Průměrná návštěva pobočky přitom zabere klientům 33 minut.  Pokud podnikáme třeba 40 let, tak kvůli rutinním záležitostem v bance ztratíme 11 dní života,“ uzavřel Vojtěch Záškodný, ředitel firemního bankovnictví Equa bank.

Zdroj: Equa bank