Jak mít na 90 % hotovo už dopoledne?

Práce se vám vleče celý den, a když odcházíte, ještě stále nemáte hotovo. Na kancelářském stolu se vám vrší materiály ze včera. Pod nimi jsou dokumenty z úterý. Někde úplně dole pod haldami papírů určitě bude žádost Krištofa Kolumba o vejce, aby je mohl stavět na špičku. Vyzkoušejte 10 tipů, abyste 90 % své práce měli hotovo již v dopoledních hodinách.

Kde ostatní začínají, vy máte hotovo

Kolem vás to bzučí, všichni horečnatě dokončují poslední e-maily a dokumenty, aby mohli odejít na oběd. V chvatu se vracejí do kanceláře, mnozí s plastovými kelímky a miskami, hltají „čínu“ přímo před monitorem. Vy s úsměvem vypínáte počítač a odcházíte z práce. Nereálné? Scifi? Takto podobně pracuje například Neil Patel, spoluzakladatel Crazy Egg a KISSmetrics, konzultant, jehož poslouchají firmy jako Amazon, HP anebo Viacom. Jak to dosáhl? V prvním řadě Neil za práci považuje jenom důležité úkony, které třeba vykonat, ale ne setkání. Následně se Neil při tvorbě plánu drží Paretova pravidla a snaží se mít hotovo 20 % úloh, které přinášejí 80 % výsledků. Tady jsou jeho další skvělé tipy:

1. Plánujte den předem

Plánujte vždy večer. Bude se vám lépe usínat, protože budete vědět, co vás ráno čeká. Neplánujte si příliš mnoho a myslete na to, že se během dne vyskytnou i operativní problémy a úlohy.

2. Nepořádek v kanceláři rozptyluje pozornost

Naučte se vyhazovat. Všechno, co může být v elektronické podobě, převeďte do elektronické podoby. Vyčistěte si desku pracovního stolu i plochu na monitoru. Mysl vám nebude ubíhat zbytečně jinam a vydržíte déle koncentrovaný na úkol/úkoly.

3. Vstaňte mnohem dříve

Dopoledne začíná odbitím půlnoci a ranní ptáče, dál doskáče. Zkuste vstát dřív, přijít mezi prvními nebo první. S jasným plánem toho, co chcete udělat, začněte pracovat. Nikdo vás nebude rušit, a i kdyby chtěl, nedejte si narušit rozvrh a plán práce. Než přijdou ostatní kolegové, vy už můžete mít hotovo. Maximálně produktivní dokážete být ve stavu flow (plynutí), protože celá mysl je koncentrovaná na splnění úkolu. Dosahování flow je při všech rušivých faktorech náročné, ale je možné ho natrénovat. Stav flow zpopularizoval profesor Mihaly Csikszentmihalyi ve stejnojmenné knize. Tento bestseller vyšel loni taky v češtině v nakladatelství Portál.

4. Cvičení není klišé, ale nutnost

Asi je zbytečné vyjmenovávat stovky výzkumů, které potvrzují důležitost cvičení nejen pro fyzickou, ale i mentální výkonnost. Prokrvený a okysličený mozek je výkonnější. Hormony štěstí vyloučené při cvičení vás udrží ve stavu soustředění a nasazení.

5. Vaše pohodlná kancelář

Cítíte se na pracovišti komfortně? Jaké ranní rituály musíte absolvovat, abyste byli v pohodě? Sprcha, snídaně, ranní tisk, cestování do práce, to všechno má vliv na to, jak budete v kanceláři produktivní. Například dojíždění je prokazatelně jednou z nejvíce stresujících částí dne. Začít každý pracovní den vystresovaný může úplně pohřbít vaši produktivitu. Připravte se, nalaďte se na práci v pozitivním duchu. Dobrou pomůckou jsou sluchátka. Hudba, kterou máte rádi, a rytmus pomáhají rychleji získat stav flow a odizolují vás od rušivého okolí.

6. Snězte tu žábu!

Mark Twain napsal: „Když ráno jako první sníte živou žábu, bude to pravděpodobně to nejhorší, co se vám přihodí za celý den.“ Kouč Brian Tracy tuto myšlenku přetavil do svých principů a celou knihu, dnes vydanou už v několika edicích, nazval „Eat that Frog“ (u nás vyšla pod názvem „Nejprve snězte žábu“). Když splníte nejtěžší úkol jako první, zbytek činností uděláte omnoho snadněji.

7. Minutové rozhodování

Rozhodování je časově a mentálně vyčerpávající. Opět existuje množství seriózních vědeckých výzkumů, které říkají, že máme jistou zásobu mentální energie. Když si ji odčerpáme rozhodováním, nezůstává nám už další na práci. Stanovte si limit jedné minuty. Do 60 sekund určitě dokážete rozhodnout, intuitivně, racionálně nebo kombinací hlasů srdce a rozumu.

8. E-maily, setkání a telefonáty

Chcete-li si spolehlivě rozbít program, prohlédněte si jako první e-maily a spam. Zabijte hromadu časuneproduktivními telefonáty a setkáními, která jsou jenom společenskou záležitostí. Chcete-li něco dosáhnout, e-maily kontrolujte ve stanovených termínech, telefonáty zkraťte na nutné minimum a setkání, je-li to možné, vynechejte anebo spojujte příjemné s užitečným. Jak radí Keith Ferrazzi: „Nikdy nejezte sám“.

9. Stále je co zlepšovat

Už tím, že čtete tento článek, jste se rozhodli v nějakém směru se zlepšit. Hledejte tipy, jak zvýšit produktivitu a eliminovat rušivé vlivy, a přizpůsobujte je sobě a svému pracovnímu prostředí. Jestli děláte něco opakovaně, snažte se to dělat stále lépe a rychleji, osvojit si rutinu. Existují různé mobilní aplikace a software, který vám usnadní plánování, delegování, projektový management a pracovní návyky. O tom, jak okamžitě zvýšit produktivitu, se dočtete i v článku na Kancelare.cz.

10. Nezapomínejte na odměnu

Nemusíte znát techniku „pomodoro“, abyste věděli, že člověk se dokáže soustředit jen po určitou dobu. Potom potřebuje přestávku, odpoutat se od úkolu, občerstvit se. Dbejte na přestávky a odměňujte se za dosažení cílů.

Patříte k lidem, kteří jsou „na baterky“? Kteří, když začnou, nevědí, kdy skončit? Jestli stihnete 90 % své práce ještě před obědem, bude to pro vás znamenat, že odpoledne máte kopec prostoru pro další úkoly a projekty. A to je fajn, nemyslíte?

Zdroj: Inc.comSpravnyden.sk

 
Autor článku: Juraj Púchlo, Kancelare.cz

Komerční nemovitosti na jednom místě