29. října 2017

Co je WALLMARKETING?

Co je WALLMARKETING?

Stěny vaší kanceláře vyprávějí příběh vaší firmy, prezentují firemní vizi, motivují zaměstnance, budují vztahy, vyzývají k netradiční komunikaci.

Wallmarketing je spojením interiérového designu s graficky vyjádřenou identitou. Nejsou to jen samolepky, tapety, pěkná grafika, zajímavý interiér firemních prostor. Je to mnohem více. Je to nástroj marketingové komunikace. Wall marketing vypovídá o tom, kdo jste, jaké hodnoty vyznáváte a kam směřujete. Je to způsob, jak s vašimi zákazníky a zaměstnanci sdílet příběh vaší firmy a její filozofii.

Wallmarketing promlouvá k dané cílové skupině s určitým záměrem. Zatímco stěny kanceláře budou připomínat motivační soutěž, na recepci se zákazníci seznámí s vaší prací a úspěchy. V zasedačce můžete prezentovat svoji timeline (časová mapa zachycující historii firmy), ve vzorkovně názorně  představit řady produktů. Prostory vaší firmy mohou být rázem tak zajímavé, jako firma sama.

Jak je možné využít wallmarketing velmi různými způsoby v jediné firmě, to je příklad společnosti Konica Minolta, která už několik let úspěšně užívá jeho širokých možností a výhod.

Wallmarketing v Konica Minolta – inspirace pro vás

Výzkumné a vývojové centrum - infografika a timeline

Konica Minolta nedávno otevřela v Brně své první výzkumné a vývojové centrum v Evropě R&D Laboratory. Jejich designový branding spojený s infografikou zaměřenou na hodnoty společnosti se také výrazně promítl do rozsáhlého wallmarketingu. Primárně jsou sdělení určena zaměstnancům. Součástí wall designu je timeline (časová mapa) mapující historii Konica Minolta od jejího založení až po současnost. Další prostory jsou věnovány světovým městům, ve kterých jsou situována ostatní R&D centra společnosti. Nekonečné možnosti v oblasti výzkumu a vývoje symbolizuje efektní design, který pracuje s novým logem R&D centra a motivy vesmíru.

Firemní kanceláře - interní osvětová kampaň pro zaměstnance

Kampaň na zdi, zrcadle, podlaze či elektrickém spotřebiči? Takto vypadá wallmarketing určený pro zaměstnance českého zastoupení Konica Minolta, a to ve všech 11 pobočkách. Zaměstnance oslovuje 292 vtipně laděných samolepek o celkové ploše 105 m2. Takto realizovaný wallmarketing je skvělým příkladem, jak dobře mohou posloužit nevyužité zdi a podlahy pro netradiční interní osvětu prodeje nových služeb. Součástí projektu byla i microsite (webové stránky připravené pro jednu konkrétní akci) s kvízem a vyhlášením vítězů vědomostní soutěže.

Tisková centra - stěny, které vtipně radí

Máte animované postavičky, které za vaši firmu hovoří v humorných edukačních videích, vtipně uvozují reklamní materiály či dárkové předměty? Na stěnu s nimi! Tam mají nekonečně velký prostor, kde mohou dostatečně vyniknout a promlouvat k okolí. Přesně tak znělo naše doporučení klientovi Konica Minolta. Následovaly zajímavé realizace nejen v jejich showroomech, ale především v takzvaných Tiskových centrech přímo v prostorách klientů, jako PricewaterhouseCoopers, Deloitte nebo T-Mobile. Malby na zeď jsou kombinovány s instalací obrazců vyřezaných z potištěného plastu. Jinak nevýrazné prostory zásadně ožily a wallmarketing tak beze zbytku plní svoji úlohu.
Wallmarketing je velmi populární ve firmách po celém světě, od malých rodinných až po nadnárodní. Pomalu ale jistě proniká i do českých kanceláří. Využít jeho nekonečného potenciálu je velmi jednoduché, stačí mít k dispozici bílou stěnu a  chuť kreativně prezentovat své vize a myšlenky.

A co si dáte na zeď vy?

Možná si s tím zatím nevíte rady, ale společně to zvládneme. Přijedeme se k vám podívat na vaše prostory. Společně vyladíme váš marketingový záměr. Navrhneme texty a grafiku. Vše zrealizujeme. Ujistíme se, že je všechno, jak má být. Až od vás odjedeme, bude všechno bez chybičky.

www.wallmarketing.cz

PR článek