1. ledna 1970

Do kanceláře na kole?

Do kanceláře na kole?

V některých zemích je běžnou součástí výbavy zaměstnance kolo.

Možnost přijít do práce plný endorfinů, s pocitem štěstí a radosti je určitě k nezaplacení. Zaměstnanec je již od rána plný elánu a chrlí nové nápady.

Při výběru kanceláře se už někteří developeři pokusili o spojení kancelářských prostor s možností „zaparkovat“ i kolo zaměstnanců, případně za velkou ekologickou výhodu uvedli blízkost hromadné dopravy, která je také možností, jak se dostavit do zaměstnání bez použití automobilu. V našich zeměpisných šířkách sice nemůžeme počítat s masovým cyklistickým boomem v souvislosti s volbou dopravního prostředku na přesun do práce, v některých zemích však jde o běžnou věc. Síť cyklotras a možnost dostat se pohodlně tam, kam třeba, si žádá využívat i tyto možnosti.

V kanceláři prosedí zaměstnanec často i osm hodin, a proto možná ocení, že v rámci kultu péče o tělo a v neposlední řadě o své zdraví může denně sednout na kolo cestou do práce a také z práce. Při výběru kancelářských prostor, které jsou napojeny na cyklotrasy, případně v lokalitách, do nichž je možné se dostat pohodlně na kole po cestách, je zřízení stojanů na kola jedním z vstřícných a přátelských kroků k zaměstnanci, který může využít tento benefit. Cyklista se určitě po příchodu do práce rád osvěží, případně osprchuje, a proto je třeba myslet i na tyto detaily.

Výhodou je i již zmíněná hromadná doprava, případně lokalita, která zajišťuje dobrý přístup těm zaměstnancům, kteří rádi využijí možnost jít do práce pěšky, případně si do práce „odběhnout“. Do centra města je často příjemnější dopravit se jiným způsobem než autem.

Šťastný zaměstnanec je výkonný zaměstnanec, a když se bude kamarádům chlubit s tím, jakou má fajn práci, neboť bylo vyhověno i jeho, možná nadstandardní potřebě, určitě to nebude na škodu.

Kancelářské prostory v dobré lokalitě, i z tohoto pohledu, mohou být také přínosem pro firmu samotnou. Třeba jen zvážit všechna „pro“ a „proti“ takového řešení.

ZMitt