29. října 2017

GSL spoušťí novou službu e-Balík

GSL spoušťí novou službu e-Balík

Nadnárodní přepravce GLS spustil novou službu pro české zákazníky. E-balík (www.e-balik.cz) je jednoduchý, přehledný a pohodlný způsob, jak poslat balík v rámci České republiky i do zemí Evropské unie. Nová aplikace umožňuje mj. posílání balíků na dobírku, tvorbu adresářů i on-line sledování zásilky. Přepravné lze zaplatit přes internet. Podat balík je možné v jakémkoliv ParcelShopu GLS, nebo objednat kurýra, který přijede s už předtištěnými adresními štítky balík vyzvednout. Výhodou je i možnost flexibilně měnit místo a čas doručení. Služba je určena pro širokou veřejnost i pro podnikatele a firmy.

Počet balíkových zásilek v Česku neustále roste. Hlavním důvodem jsou rostoucí nákupy na internetu.Podle Asociace pro elektronickou komerci by letos mohly meziročně posílit o 15 až 20 %. „S rostoucím prodejem rostou i požadavky na kvalitní, rychlou a flexibilní přepravu vratek do e-shopů či soukromě prodávaných věcí. Proto GLS pro české zákazníky zprovoznila službu e-Balík.cz. Jedná se o jednoduchý, přehledný a hlavně rychlý způsob, jak objednat přepravu balíků  do celé Evropské unie. Přepravu lze objednat i bez registrace a netrvá to více než 2 minuty. Pokud nemáte čas zanést balík do ParcelShopu GLS, náš kurýr přijede následující pracovní den přímo k vám, “ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.

Jednoduše a přehledně

Cena za přepravu se zobrazuje v průběhu objednávky v nákupním košíku. Města s PSČ i adresy firem napovídá inteligentní našeptávač přímo v zadávacím poli. Dokončenou objednávku potvrzuje GLS zasláním e-mailu. „Vyplnění objednávky je opravdu velmi intuitivní a jednoduché. Pokud se zákazník zaregistruje, může zasílat balíky i na dobírku nebo si vytvořit svůj adresář. Vidět je i historie již uskutečněných objednávek. Samozřejmostí je sledování průběhu přepravy pomocí systému Track&Trace, který je přístupný přímo na úvodní internetové stránce. Výhodou našich služeb je také to, že GLS má po celé Evropě přes 14 000 ParcelShopů, z toho již více než 100 v České republice,“ dodává Pavel Včela.

Pokud odesílatel při objednávce zadá e-mail příjemce, GLS ho bude automaticky s předstihem informovat o stavu doručení zásilky. Příjemce si navíc může bezplatně a bez registrace změnit místo a čas doručení. Pokud odesílatel zvolí službu FlexDeliverySMSService a zadá i mobilní telefonní číslo příjemce, GLS ho bude dopředu informovat o stavu doručení pomocí SMS.

V zahraničí využívají soukromé přepravce častěji

Průzkum přepravce GLS z letošního roku ukázal, že 47,4 % Čechů využije soukromou zásilkovou firmu v rámci 6 měsíců jedenkrát až pětkrát, 29,7 % dotázaných uvedlo, že tak činí jednou až třikrát měsíčně. Méně jak dvakrát ročně využije soukromého přepravce 9,9 % respondentů. „V porovnání se zahraničím jsme trochu pozadu. Stále přežívá domněnka, že komfortní služba, kdy přepravce zazvoní u vašeho bytu a sám si vyzvedne zásilku, musí být drahá. Opak je ale pravdou. Balíček do Chorvatska, které je velmi oblíbeným letoviskem, vyjde například jen na několik málo stokorun,“ dodává Pavel Včela.

Zdroj: GLS