1. ledna 1970

Jak si zařídit kancelář?

Jak si zařídit kancelář?

Zařizování kanceláře je proces, který v podstatné míře ovlivní i fungování firmy. V kanceláři totiž většina z nás tráví podstatnou část dne, a to, jak vypadá a jak se v ní cítíme, má vliv i na náš pracovní výkon. Vzhled kanceláře také hodně vypovídá o samotné společnosti a na základě ní si zákazník vytváří i první dojem.

V první řadě je třeba si při zařizování kanceláře uvědomit, o jakou firmu jde. Jinak bude vypadat kancelář mladé softwarové společnosti a jinak prostor etablované právnické firmy. Dalším důležitým faktorem je dispozice kancelářského prostoru. Zařízení totiž třeba přizpůsobit velikosti, tvaru a účelu místnosti, jakož i počtu lidí, kteří v ní budou pracovat.

Nesmíme také zapomínat na dostatečné zdroje světla a správnou pozici stolů a oken. Při jejich orientaci se řídíme především tím, odkud přichází přirozené světlo. Nábytek umístíme tak, aby zůstaly zachovány přirozené komunikační, pracovní a konferenční zóny.

Nábytek v kanceláři by měl být především funkční, z kvalitních materiálů a samozřejmě svým vzezřením by měl ladit s celkovým vzhledem interiéru. Jiný stůl potřebují zaměstnanci v architektonické firmě a jiné nároky bude mít překladatelská agentura.

Základem kancelářského nábytku je především stůl a židle, na kterých trávíme nejvíce času, a je proto důležité věnovat výběru dostatek pozornosti. U stolu je důležitá především velikost pracovní desky, která by měla být dostatečně prostorná, aby se na ni kromě klávesnice a monitoru vešlo i další příslušenství.

Stůl by měl být zároveň nastavitelný a chybět by na něm neměly otvory na počítačové kabely. Vhodným řešením je pořídit si ke stolu i kontejner s kolečky. Alternativní jsou pracovní stoly, ke kterým lze připojit další přídavné plochy.

Při výběru kancelářského křesla je nejdůležitějším faktorem kvalita, ale zapomínat netřeba ani na design. Při dnešním širokém výběru je však poměrně jednoduché tyto dva požadavky skloubit. Pokud se chcete vyhnout zdravotním problémům, sáhněte po moderních křeslech, která mají nastavitelnou výšku opěradel, sedáku i opěrky zad a hlavy.

Židle by měla být na kolečkách, čímž zabráníte nezdravému vytočení trupu. Důležité je i vhodné čalounění, které zajistí správné rozložení tlaku a přiměřenou teplotu a vlhkost. Zároveň by měl být potah křesla snadno omyvatelný a měl by snést každodenní intenzivní používání.

Na závěr nesmíme zapomenout i na různé drobnosti, které vám pobyt v kanceláři zpříjemní a zútulní ji. Pro mnohé je totiž kancelář tím pověstným „druhým domovem“. Často jsou to totiž maličkosti, které rozhodují o tom, jak se nakonec v prostoru cítíme.