1. ledna 1970

Manažer a jeho kancelář

Manažer a jeho kancelář

Představa, jak Gordon Gekko, fiktivní postava z filmu Wall Street, usedá za svůj těžký, vyleštěný stůl snad z jednoho kusu masivního stromu, je poměrně vzdálená české realitě. Manažeři se totiž dívají hlavně na cenu a zařizují si své kanceláře účelově, ne aby ohromili.

Cena hraje prim

„I když to na první pohled bude znít zvláštně, i v tomto segmentu převládá tlak na cenu. Je to způsobeno zejména nižšími limity, které dostávají lokální střední manažeři od mateřských firem, či šetřením v domácích firmách. Přesto se dokázali výrobci nábytku trendu přizpůsobit a na trh dodávat relevantní sety, které neatakují prémiové ceny,“ říká Blanka Kováčová, prodejce – specialista společnosti Asko nábytek, a dodává: „Co se týče dalších faktorů při výběru nábytku, roli hraje použitý materiál, přičemž podle našich zkušeností je oblíbený zejména masiv, sklo a kov. Vyhledávaný je moderní a hlavně odlehčený design.“

Kvalita materiálů je tedy do jisté míry a hlavně do výšky rozpočtu manažerů podřízena ceně. Druhé housle hrají celkový design, barvy i ergonomie.

Stůl a židle

Manažerský stůl je dominantou kanceláře, ale nemusí nutně platit, že je přehnaně středem pozornosti. B. Kováčová potvrzuje, že vyhledávané jsou zejména kulaté, či oválné pracovní stoly, často doplněné koženými podložkami: „Materiál bývá nejčastěji masivní dřevo. Výběr židlí je však podřízen ne stolu samotnému, ale především komfortu, protože manažeři na nich tráví spoustu času. Obětovat účelnost na úkor designu se odrazí na komfortu práce a pohodlí. Preferované jsou vyšší opěrky hlavy a opěrky na ruce. Převažuje kůže. Židle bývají polohovatelné a samozřejmě na kolečkách.“

Moderní i exkluzivní

Jak jsme zmínili v úvodu, každý „špás“ něco stojí. V případě, že se manažer chce od konkurence odlišit opravdu exkluzivním, na míru vyrobeným (taylor made) nábytkem, nebo specifickým materiálem a designem, běžné průměrné ceny se ho týkat nebudou. Pokud to však vyžaduje postavení a situace, manažeři nadnárodních korporací si skutečně potrpí na exkluzivní design. Top manažeři a manažeři lokálních podniků preferují spíše moderní a odlehčený design. Neplatí to však paušálně. Nedávno jsme byli na jednání u country manažera jednoho nadnárodního maloobchodního řetězce a dominantou jeho skromně zařízené kanceláře, mimochodem umístěné na konci open space, byl kulatý jednací stůl. Jeho pracovní stůl byl takříkajíc konvenční kus, podobný zařízení v open space. No, a často při výběru zařízení kanceláře hrají roli velmi praktické, ba až prozaické aspekty. Vzpomeňme jen „kauzu“ ze sklonku loňského roku, kdy si jistý župan koupil židli za 1800 eur, protože všechny ostatní se pod jeho hmotností zlámaly..

Zdroj: Asko nábytek, In Store Slovakia

Ilustrační foto: www.sxc.hu