29. října 2017

Nekonvenční prostředí kanceláří? ANO!

Nekonvenční prostředí kanceláří? ANO!

Jednoduchý koncept otevřených kanceláří už není hlavním trendem. Podle realitně-konzultační společnosti OFFICE HUNTERS se téměř 80 % klientů rozhodne pro jiné dispoziční uspořádání než klasický open space. Řada kreativně zaměřených firem se snaží pracovní prostor zpříjemnit a zajistit větší soukromí na práci. „V současné době se od samostatného open space hodně ustupuje,“ uvádí Filip Veselý, jednatel společnosti OFFICE HUNTERS.

Open space je různorodý prostor kloubící pracovníky napříč oddělením s odlišnou náplní a povahou práce. V České republice zaznamenal největší rozmach kolem roku 2000, hlavní mantrou byla v té době efektivita. V současné době se firmy zaměřují na komfort podporující kreativitu.

„Zaměstnanci se ve formálních místnostech nedokáží stoprocentně uvolnit a jejich práce není tak efektivní. Podle našeho průzkumu 76 % zaměstnanců tvrdí, že nekonvenční pracovní prostředí má pozitivní dopad na jejich produktivitu,“ říká Libor Novák ze společnosti Nowy Styl Group, která se specializuje na výrobu a design kancelářského nábytku a návrh komerčních interiérů.

Většina interakcí probíhá v kancelářích, nikoliv v zasedacích místnostech. Proto je nutné zajistit v rámci open space dostatečný počet zón, kde se lidé mohou setkávat. Kancelářské prostory se čím dál více zpestřují teplými barvami a zelení. Trendem je prolnutí přírody s moderní architekturou, kdy dojde k navození atmosféry a prostředí příjemného koutu někde v přírodě.

Do popředí se v současné době dostává filcový materiál. „Používá se především na sedačky a na sezení s vyššími zády a bočnicemi, sloužící k vytvoření zvukově izolovaných meeting pointů. Běžně si také hrajeme s designem podlahových krytin, především pomocí koberců a vinylů lze tvořit různé tvary a obrazce. Interiér dotváříme také různými potisky či tapetami na stěnách,“ uvádí designér Libor Novák.

Při schůzce nebo brainstormingu vedeném v neformálním prostředí ztrácejí lidé ostych a zvyšuje se efektivita práce. „Například schůzka u vysokého stolu vyhovuje přesně této potřebě. Porady vestoje jsou většinou kratší, efektivnější a probíhají v méně formálním duchu. Navíc umožňují zaměstnanci změnit pracovní polohu,“ dodal Novák, ze společnosti Nowy Styl Group.

„Praxe je taková, že pro vyšší management se staví hodně individualizované prostory, pro ostatní se buduje open-space s únikovými možnostmi ve formě malých zasedaček a atraktivních meeting pointů,“ vysvětluje Filip Veselý z OFFICE HUNTERS, která se specializuje na prodej a pronájem kancelářských a obchodních prostor.

Zdroj: OFFICE HUNTERS