Kolik mě bude přestěhování stát?

Stěhujete-li se během trvání současného nájmu, je třeba počítat s vícerými náklady, zejména s následujícími položkami:

Fáze stěhování

  • architekt, který vám připraví koncept kancelářských prostorů a pracovních míst a také projektovou dokumentaci v souladu s vaší firemní kulturou a potřebami
  • nadstandard – náklady na vylepšení, resp. výstavbu vašich kanceláří nad rámec toho, co vám poskytne pronajímatel v ceně nájmu
  • nábytek
  • IT infrastruktura a hardware
  • stěhovací služba
  • náklady spojené se změnou sídla (např. přehlášení na úřadech, nové hlavičkové papíry a vizitky, oznámení klientům o změně sídla)
  • realitní poradce, který vám pomůže s výběrem prostorů, organizováním celého procesu a sjednáním co nejvýhodnějších nájemních podmínek
  • právní poradce, který vám pomůže s uzavřením nájemní smlouvy

Fáze nájmu

  • pravidelné nájemné a platba za provozní náklady
  • náklady na pojištění prostoru

Ukončení nájmu

  • při skončení nájmu vám mohou vzniknout náklady spojené s uvedením prostoru do původního stavu

Dobrá rada nad zlato

Již na začátku celého procesu se vyplatí udělat odhadovaný rozpočet, který budete během celého procesu aktualizovat, aby odpovídal reálné situaci. Vyhnete se tak možným problémům. Nemáte-li zkušenosti se stěhováním se do nových kanceláří, doporučujeme vám poradit se s někým, kdo tyto zkušenosti má, nebo s profesionálním realitním poradcem.