1. ledna 1970

Nuda v kanceláři? Změňte to!

Nuda v kanceláři? Změňte to!

Nový rok 2016 je už v plném proudu, ale v kanceláři vám stále něco chybí? Nějaký impulz, povzbuzení, změna, jednoduše nějaký jiný prvek? Dřív než se začnete nudit a upadnete do rutiny, napovíme vám, jak ozvláštnit i běžný pracovní den.

masaz v kancelari

 

Zahrajte si!

Lidé, které práce baví jako hra, mají obvykle motivační pracovní prostředí. Když právě pracujete v open space, zkuste si ozvláštnit aspoň svůj stůl anebo svoji kóji pestrými, veselými barvami, živými květy, svými předměty, které pro vás mají sentimentální hodnotu. Zkuste s kolegy, kteří pracují na podobných anebo stejných úlohách jako vy, uspořádat nějaký druh soutěže o symbolickou cenu a tím nemyslíme klasické zápolení o „zaměstnance měsíce“. Hra je zajímavá a zábavná právě díky svému průběhu, díky vzájemnému špičkování a motivaci, nejen pro vítězství. „Hraní přináší emoce -  vzrušení, napětí, překvapení, satisfakci. Hry a hraní jsou důležité pro naši vlastní psychohygienu,“ uvádí psycholog Rastislav Bilík. Proces hraní zahrnuje různé sociální interakce - soupeření, spolupráci, zdravou agresivitu. Při trošce browsování najdete množství příkladů, kdy řízená recese anebo různé teambuildingové hry cíleně zařazené do běžného pracovního dne dokázaly uvolnit stres a napětí a zvýšit výkon zaměstnanců. Podobně si zkuste vylepšit teambuildingy brunchem, případně začněte den s kolegy v kanceláři či obchodnými partnery touto roztomilou aktivitou.

Láska k práci prochází žaludkem

Složenina anglických výrazů BReakfast (snídaně) a lUNCH (oběd) je BRUNCH. Pohoštění, které spojí snídani a oběd do jednoho. Pomáhá zatraktivnit pravidelné nudné pondělní porady a přispět tak nejen k utužení týmového ducha, ale i k podpoře zdravé výživy. „Principem byznys brunchu je sdílení a střetávání se u dobrého jídla a utužení vzájemných pracovních vztahů. Můžete ho využít i jako originální odlehčení při poradách a setkáních. Přitom jde o efektivně využitý čas – zdravé jídlo během práce doručené a naaranžované donáškovou službou,“ říká Tamara Osaďanová, jednatelka Morning, s.r.o.

Brunch, který nastartuje den, musí obsahovat jídlo bohaté na přirozený zdroj energie a vitamínů, bez přídavných látek. Někdo má rád ovoce, zdravé tuky v podobě ořechů, semínek, kvalitní řecký bílý jogurt či ovesné vločky. Jestli patříte k těm, kteří se neumí vzdát pečiva, zvolte výrobky z kvalitnějších druhů mouky, např. žitné, mandlové, pohankové či špaldové celozrnné. Vyznavače teplých snídaní určitě potěší vaječné variace z domácích surovin či různé obilné kaše. Tekutou složku brunchu má tvořit čistá voda či bylinkový čaj. Pokud však máte chuť na něco sladšího, zvolte čerstvě vylisovanou ovocnou či zeleninovou šťávu, oblíbené jsou i různé smoothies. Nezapomeňte na kvalitní organickou kávu pro milovníky kávy.

„Princip brunchu se dá využít i jinak – formou překvapení. Kolega, který nic netušící přijde do kanceláře hladový a mrzutý a na svém stole najde košík s dobrým jídlem, svůj den za nudný určitě považovat nebude. Další variací je brunch jako poděkování byznys partnerovi za skvělou spolupráci,“ uvádí T. Osaďanová.

Namalujte si to po svém

Masová popularita omalovánek pro dospělé (nazývaných i antistresové omalovánky) není vůbec výsledkem náhody. Množství stresu, hektika moderního osobního i pracovního života, ale i nostalgický návrat do dětství přiživují fenomén omalovánek. Omalovánky zpopularizovala za poslední roky hlavně skotská ilustrátorka Johanna Basfordová, která vyniká v kresbě s perem. Přitom tzv. arteterapie je dlouho známý pojem z psychoterapie a využívá se ke snižování a uvolnění stresu. Malování, ale i psaní a kreslení je způsob, jak organizovat své myšlenky a soustředit se. Zhmotňujete myšlenky prostřednictvím ruky nebo rukou na papír. Opět není náhoda, že v kancelářských prostorech a zasedačkách přibývají stěny se speciálním nátěrem, na které je možné kreslit. Klasický flipchart anebo magnetickou tabuli tak nahrazuje celá umývatelná stěna. Samozřejmě dávno za námi jsou doby bílých a sterilních kanceláří. Dnes vládne barevná kreativita a svou kancelář si můžete vymalovat jak jen chcete. Podobně jako arteterapie v běžném životě i v byznysu sehrávají stále významnější úlohu skečnouting, vizuální poznámky a mentální mapy. Zkuste zahnat nudu podobným způsobem. Pokud ještě nemáte diář pro rok 2016, rychle si kupte nějaký s čistými listy. Můžete si kreslit diagramy, obrázky anebo různé klikyháky. Vždyť i Richard Branson používá jednoduché černé sešity pro svoje zápisky.

Wellness v kanceláři během pracovní doby

Nejvíce zatížené partie u lidí, kteří pracují v kanceláři, jsou šíje, trapézy, křížová část zad, sedací svaly a také ruce, které stále klikají na myš a na klávesnici. Z neustálého používání myši se může vytvořit i tzv. karpální tunel. Jeho příznaky jsou trnutí, necitlivost a bolesti. Proč se o tom zmiňujeme? Nudu v kanceláři můžete zahnat i přivoláním „létajících“ masérů. Zároveň tak zažijete malý wellness na pracovišti. „Masáž přímo v kanceláři se vykonává na speciální polohovatelné masérské židli. Mnozí mají v oblibě masáž v práci i na normálním přenosném masérském stole. Tehdy lze použít i masérské oleje, jinak se masáž aplikuje přes oděv. Masírujeme hlavně v době přestávek, ale stále častěji zaměstnavatelé dopřejí všem svým zaměstnancům překvapení během pracovní doby. Setkali jsme se i s Dnem zdraví ve firmě, kdy jsou masáže součástí programu. Na financování masáže v práci je dokonce možné čerpat prostředky ze sociálního fondu,“ uvádí masérka Sandra Kratochvílová.

Délka masáže se obvykle pohybuje mezi 15 až 30 minutami. Kvalitní masér by měl komunikovat s klientem, zaměřit se na exponované partie, individuálně přizpůsobit hmaty, tlak a délku masáže. V kanceláři je nejvhodnější klasická masáž rukama bez různých pomůcek. Po masáži dokáže masírovaný opět podat výborný výkon.

autor: Kancelare.cz

 
Autor článku: Juraj Púchlo, Kancelare.cz
 
Komerční nemovitosti na jednom místě