1. ledna 1970

Optimální kávový režim v kanceláři (III.)

Optimální kávový režim v kanceláři (III.)

Jaké jsou možnosti zabezpečení zdravé a chutné kávičky pro vaši firmu? Představme si, jak to skutečně vypadá v našich kancelářích. Bohužel, všude vidíme mnoho lidí konzumujících umělou, instantní kávu, která se v podstatě kávou nazvat ani nedá. Více k této problematice naleznete v připravovaném článku „Instant vs. Real, kde se ztrácejí blahodárné účinky kávy...“. Podívejme se na firmy, které již udělaly krok vpřed a mají zrnkovou kávu.

Klasické "levné" řešení

Firma hledá co nejlevnější řešení, hlavně ať je nějaká ta káva k dispozici a ať to stojí co nejméně. Často však ve skutečnosti platí více, jelikož utrácejí za nekvalitu a zároveň jsou zaměstnanci „překofeinovaní“ a klient nebo partner odchází s překyseleným žaludkem a trpkým pocitem na jazyku. Správnou přípravou kávy se nikdo nezabývá, vždyť je to v podstatě jedno, ať si každý pije, co chce, a je rád, že máme vůbec něco.

"Zlepšujeme se ..."

Firma investovala do stroje, koupila dražší směs a těší se z toho, že umí najednou nabídnout lepší zážitek. Vybraní lidé ve firmě mají základní až pokročilé znalosti a starají se o to, aby si dopřáli svou dávku kofeinu v sympatické formě.

"Máme kávu na úrovni"

Firma má dodavatele na úrovni, který se postará o komplet poradenství, udělá ochutnávku kávy, vysvětlí principy přípravy správného zdravého espressa a ostatních odvozených kávových nápojů. Zaměstnanci jsou na svou firmu hrdí, chlubí se mezi známými, partneři vždy s radostí přijdou na setkání a u sekretářky si objednávají svůj oblíbený šálek a klienti večer shrnují nabídku a vyhodnocují celkový dojem z pozitivního setkání.

Nechme to na odborníky a získejme přiměřenou cenu

Z celkového pohledu můžeme říci, že stejně jako v jiných odvětvích i v kávě vyhrává skutečná profesionalita a kompletní servis. Z tohoto pohledu je třeba si uvědomit základní pravidla kvality a umět tak rozeznat, zda nám chce firma prodat jen drahou kávu, nebo má zájem o skutečnou dlouhodobou spolupráci s tím, že nám poskytne adekvátní servis. S kávou je to totiž jako s autem. Hledáme kvalitu za přiměřenou cenu, tankujeme výkonné palivo a chceme pravidelný servis. Pak můžeme říci, že nám to klape, jako hodinky, a s úsměvem na tváři umíme kávu doporučovat našim známým a přátelům.

Foto: Spanish Chef