Přepravní společnost Emons očekává nárůst zájmu o privátní doručování; otevřela nový hub v Praze

20.11.2020 - Nejen každoroční růst objemu zboží prodaného e-shopy, ale také obezřetnost zákazníků s ohledem na covid-19 stojí za zvyšující se poptávkou po přímém doručování spotřebního zboží. Takzvaný B2C segment přitom byl doposud spíše doplňkovou službou logistické a přepravní společnosti Emons.

Emons_Mstetice_foto

Podobný typ logistických operací má sílící tendenci nejen v mateřském koncernu v Německu, ale také v České republice. A významně se podílel na vzestupu odbavených zásilek v prvním pololetí. Růst pokračoval i ve 3. čtvrtletí a indikátory naznačují i velmi silný závěr letošního roku.

Český management Emons na zvýšenou poptávku reagoval otevřením nových poboček. K deseti již fungujícím, pokrývajícím komfortně vnitrostátní přepravu, přibyl nově logistický hub v P3 Parku v Mstěticích u Prahy u dálnice D11 o ploše 5000 m2. Emons zde buduje i své nové administrativní zázemí zaujímající 300 čtverečných metrů. Díky tomu má tento významný hráč na logistickém trhu dostatečnou kapacitu na novou poptávku po přepravních službách.

Nová pobočka byla zřízena jako tzv. last mile depo, aby vozy Emons v co nejkratším čase obsloužily zákazníky v Praze a ve Středočeském kraji. V Mstěticích se tak v rámci kontraktní logistiky a sběrné služby soustředí zboží z dalších poboček Emons v Česku i v Německu.

„Podíl přepravených spotřebních produktů v posledních týdnech strmě roste. Dominuje móda, elektronika, sportovní vybavení, nábytek a obecně zařízení pro domácnost, ale také stavebniny a komponenty pro strojírenský a automobilový průmysl,“ vypočítává Luděk Kohout, obchodní manažer Emons. Podle něj začíná i v souvislosti s omezeními spojenými s covid-19 první vlna vánočních nákupů už nyní: „Zákazníci si chtějí pojistit dárky v mnohem větším předstihu než kdykoliv v minulosti.“

Pro rychlejší a efektivnější logistické operace, které privátní doručování vyžaduje, využívá společnost Emons tzv. Wechselbrückový systém. Jde v principu o oddělení tahače a nákladního prostoru. Ten tvoří výměnné nástavby, kdy náklad není třeba v depu překládat. Minimalizuje se

tím manipulace se zbožím a celý proces přepravy se zásadně urychluje. „I díky tomu jsme schopni z Německa a opačným směrem přepravit zásilky i do 24 hodin,“ vysvětluje Luděk Kohout.

Rozšíření poboček v České republice, snížení času přepravy a garance spolehlivosti vycházejí vstříc poptávce zákazníků Emons. Pro ty jsou termíny doručení stále více rozhodujícím parametrem. Nejde přitom pouze o e-shopy, ale rovněž klasické retailové koncepty. I ty podle Luďka Kohouta přecházejí na prodej on-line, kdy je nezbytná rychlá výměna zboží a flexibilní skladový management, nezřídka právě mezi českými prodejnami a centrálními sklady v Česku, v Německu a v dalších zemích Evropy.

Vedle Prahy využívá společnost Emons nové pobočky v Plzni-Nýřanech a v Blučině u Brna, obě s plochou kolem 4 000 m2. Flexibilitu přepravy podporují menší depa prakticky ve všech krajských městech. I přes ně prošla část z loňských bezmála 200 000 přepravených zásilek o váze 95 000 tun. Celkový obrat mezinárodní skupiny Emons se pohybuje kolem 650 mil. EUR.

„Na předvánoční hektické období jsme připraveni. Díky rozšíření distribuční sítě a navýšení kapacit v pobočkách i v dopravě můžeme našim klientům na úrovni obchodních řetězců a on-line prodejců garantovat prvotřídní servis pro koncové zákazníky,“ uzavírá Luděk Kohout.