25. září 2022

Pěkně zařízená recepce je klíčová pro první dojem. Co by v ní nemělo chybět?

Pěkně zařízená recepce je klíčová pro první dojem. Co by v ní nemělo chybět?

Recepce je to první, co uvidí kdokoliv, kdo do vašich kanceláří zavítá. Proto je důležité, aby byla úhledná a reprezentovala vaše hodnoty. Všichni totiž víme, jak je první dojem důležitý. Vstupní hala (lobby) a recepce vaší kanceláře poskytují návštěvníkům první indicie o vaší značce, přístupu, a mají tedy důležitou roli při tvoření dojmů. Její design a rozložení byste rozhodně neměli podcenit. Víte, z čeho se ale taková perfektní lobby skládá?

Snadná orientace a funkční rozvržení

Když k vám někdo (klient, obchodní partner nebo třeba uchazeč o práci) přijde poprvé, je potřeba, aby se v prostoru co nejrychleji zorientoval a věděl kam jít. Nebojte se po zdech použít originálně graficky zpracované směrové šipky, které návštěvníka zavedou k recepci, do čekací místnosti nebo na toalety.

Recepce, potažmo i celá kancelář, musí být nejen pěkná, ale hlavně funkční. Právě snadný přístup a lehká orientace jsou klíčem k funkčnosti. Mezi důležitými body v kanceláři (vstup, recepce, WC, výtah apod.) by proto měly vést jasně označené “cestičky”. Nezapomeňte ani na bezbariérový přístup, dostatek prostoru, případně na další prvky pro osoby se zdravotním postižením.

Symboly firmy 

Hned po vstupu do sídla vaší společnosti by měl jakýkoliv návštěvník poznat, u koho se vlastně nachází. Nejlépe toho docílíte zabudováním prvků své firemní identity do designu lobby. Zkuste na zeď nebo recepční stůl použít logo své společnosti. Nad dveře či okna se zase hezky hodí citáty spojené s vaší značkou. A pokud máte rádi kreativní přístup, můžete vymyslet zajímavý způsob, jak do designu recepce zasadit konkrétní produkty společnosti.

Místo pro socializaci 

Lobby by neměl být pouze úzký kousek místnosti s recepčním pultem. V posledních letech se její význam transformoval a dnes by měla představovat mnohem víc. Měla by být i místem setkávání, kde se na chvíli mohou potkat zaměstnanci z různých koutů kanceláře, nebo zde pořádat drobná obchodní setkání s partnery či klienty. Rozhodně tedy přímo u vstupu vyhraďte místo pro sedačky a stolek. Správně zařízenou lobby lze využít ke spoustě aktivit – třeba i k nahrávání podcastu.

Když hezkou lobby, tak i celou kancelář

První dojem je důležitý. Nelze ale říct, že by recepce měla být nejhezčím místem v celé kanceláři. Měla by být stejně vzhledná a působit stejně příjemnou atmosférou jako zbytek pracoviště. Nesnažte se z lobby udělat něco extrémně honosného a elegantního. Vytvořte ji tak, aby se zde návštěvníci cítili vítaně a uvolněně. Pokud ve své kanceláři praktikujete flexibilní a přátelský přístup, měla by jej odrážet i recepce.

Nepoužívejte jen formální prvky a nebojte se zapojit třeba gauč nebo nějaký roztomilý kobereček. Nezapomínejte ani na pohostinství. Ani sebehezčí kancelář nezachrání špatný pocit z odfláknutého servisu. K dispozici by zde vždy měl být například kávovar, skleničky na vodu, Wi-Fi a dostatek zajímavého čtení, například firemní brožury nebo knížky či časopisy z oboru. Díky příjemné atmosféře zde nebude čekání jako za trest, ale lidé se na něj budou těšit. Zaměstnanci si sem zase mohou přijít občas jen tak odpočinout.

Autor: Petr Hejčl