1. září 2021

Zpátky do kanceláře. Jak úspěšně zvládnout návrat z home office

Zpátky do kanceláře. Jak úspěšně zvládnout návrat z home office

Lidé těšící se na návrat do kanceláře jsou v menšině. Přibližně dvě třetiny pracovníků uvedlo, že se tohoto kroku spíše obávají. Pro zaměstnance bývá stresující zejména komunikace s více lidmi najednou nebo potřeba přizpůsobit svůj diář ostatním. Jak lze přechod zpátky do kanceláře zvládnout bez nadměrného stresu?

Počty nakažených začaly klesat (aktuálně pokles zabrzdila šířící se mutace delta) a počty očkovaných naopak rostou. Zdá se, že doba převahy práce z domova je u konce. Někteří zaměstnavatelé jsou zdrženlivější a zvažují, zda je úplný návrat zaměstnanců do kanceláří správnou volbou. Jiní zaměstnavatelé naopak tento krok od svých podřízených požadují. To přináší zcela odlišný režim a nové pracovní podmínky, na které nebyli zaměstnanci před začátkem epidemie koronaviru zvyklí. Pokud patříte mezi ty, které návrat do kanceláře čeká, přečtěte si několik rad, jak se s přechodem vypořádat. 

Zaměřte se na pozitiva

Je jistě těžké vzdát se flexibility a úspory času, které práce z domova nabízela. Je třeba se ale zaměřit i na výhody, které vám návrat do kanceláře může poskytnout. 

Mezi ně patří obnovení sociálních vazeb a omezení osamělosti, kterou mohli někteří při neustálém pobytu doma pociťovat. Je zcela jasné, že ze začátku cítíte sociální úzkost, když pomyslíte na veškerou interakci, která vás čeká. Začněte se proto postupně propojovat s jednotlivci, až nakonec přistoupíte k práci s celým týmem. Vytvořte si síť vztahů a lidí, kteří vás podporují a dobře s nimi vycházíte. Snažte se s nimi trávit čas i mimo kancelář.

Další výhodou, kterou návrat do kanceláře přináší, je pevná hranice mezi pracovním a soukromým životem. Je těžké nemyslet na domácí povinnosti, které musíte udělat, když se nacházíte právě doma. Navíc není jednoduché zajistit si pracovní prostředí, kde byste měli stoprocentní klid a cítili byste se tam dobře. I když se možná netěšíte na dojíždění do práce, kancelář vám může poskytne místo pro větší koncentraci a produktivitu.

Kolikrát se vám stalo, že jste na home office postrádali vhodné technické prostředky? Při práci z kanceláře vám zaměstnavatel poskytne to nejlepší vybavení, které vám vaši práci usnadní. 

Pečujte o sebe

Nebuďte na sebe tvrdí, pokud váš návrat nepůjde přesně podle vašich představ. Návrat do “nového normálu” bude chvíli trvat, přičemž tato doba bude pro každého individuální. Podle odborníků může přizpůsobení trvat v průměru od tří týdnů do tří měsíců. 

Snažte se dostávat do rutiny běžného pracovního dne ještě předtím, než se do kanceláře vrátíte “naostro”. Umožní vám to plynulejší přechod. Dostatečně spěte, udržte si zdravou stravu a začleňte fyzické aktivity. Dejte prostor i relaxaci. V práci si naplánujte přestávky, během kterých načerpáte novou energii.

Nezapomeňte, že stejně jako jste si zvykli na práci z domova, zvyknete si i na návrat do kanceláře a nakonec se pro vás stane běžnou součástí života. Přinese s sebou mnohé výhody a výzvy, které vám pomůžou posílit odolnost vůči stresu. 

Autor: Eliška Koňařová