30. listopadu 2021

Co to jsou zaměstnanecké platformy a proč představují budoucnost udržování vztahů na pracovišti?

Co to jsou zaměstnanecké platformy a proč představují budoucnost udržování vztahů na pracovišti?

Zaměstnavatelé a HR specialisté se do svých týmů snaží nalákat kvalifikované talenty na celou řadu výhod a stále více jich klade důraz na tvorbu co nejpříjemnějšího pracovního prostředí. Pokud byste i vy v této oblasti rádi udělali krok dopředu, může vám s tím pomoct některá ze zaměstnaneckých platforem.

Udržovat se svými zaměstnanci dobré vztahy je v moderním světě práce klíč k úspěchu. Čím lépe se totiž lidé v zaměstnání cítí, tím vyšší je i jejich produktivita. A vědomo si toho je stále větší množství podniků. Podle Deloitte považuje analýzu svých lidských zdrojů asi 71 % společností za velmi důležitou. Jak tedy dosáhnout co nejvyšší spokojenosti svých zaměstnanců?

Co to je zaměstnanecká platforma?

Tím nejdůležitějším je zejména pravidelná komunikace se zaměstnanci a jejich aktivní zapojování do chodu podniku. Podle společnosti Gartner je zhruba 70 % všech problémů ve firmách zapříčiněno právě nedostatečnou komunikací. Organizace s intenzivním zapojením zaměstnanců mají naopak až o 23 % vyšší ziskovost

V dnešní době však čím dál tím více roste obliba tzv. hybridních týmů, kdy zaměstnanci odvádí většinu své práce z domova. Některé společnosti pak dnes fungují dokonce úplně na dálku. To znamená, že se každý pracovník může nacházet na druhém konci světa a veškerá komunikace probíhá online. V takových podmínkách může být ale ještě o něco těžší získávat od svých zaměstnanců pravidelnou zpětnou vazbu. Abyste tak nebyli odkázáni jen na nekonečné videohovory a psaní mailů, můžete si pomoct zaměstnaneckou platformou. 

Zaměstnanecká platforma (zkráceně EXP) je software, který zaměstnavatelům či personalistům dovoluje zasílat zaměstnancům různé dotazníky a následně zpracovávat data, ptát se na jejich názory či potřeby, pomáhat jim s tréninkem, vyhodnocovat jejich postupy, chválit progres nebo se inspirovat od dalších společností. To vše na jednom místě.

Tip: Zaměstnanci často od nadřízených slyší jen výčet svých chyb. Zkuste je ale spíše pochválit za to, co se jim povede. Udělá jim to radost a motivuje je to v dalším snažení, z čehož bude profitovat celá firma.

Nejlepší zaměstnanecké platformy

Zaměstnaneckých platforem však existuje velké množství a pokud byste užívání některé z nich ve své firmě rádi zavedli, čeká vás náročné vybírání. Abychom vám s ním alespoň trochu pomohli, vybrali jsme si pro vás tři oblíbené EXP, které by se vám mohly zalíbit. Zkuste vybrat tu, která se vám líbí nejvíce, a zeptejte se na názor zaměstnanců. O ten tu jde přeci nejvíc. 

Microsoft Viva

Viva obsahuje všechny nástroje potřebné k získávání zpětné vazby od svých zaměstnanců, jejich vzdělávání a ve svých funkcích uplatňuje i prvky umělé inteligence. Lze ji propojit s dalšími nástroji od Microsoftu, jako jsou např. Teams či Outlook, ale zároveň dokáže spolupracovat i s jinými aplikacemi třetích stran, jako je například LinkedIn, Slack nebo Zoom. 

Verze s částečnými funkcemi je dostupná v balíčku Microsoft 365. Plná verze pak stojí 7,6 €/měsíc za uživatele. Viva se však skládá ze třech samostatných částí, které lze předplatit jednotlivě za 3,4 €/měsíc za uživatele.

15Five

Skrz 15Five můžete se svými zaměstnanci (stejně jako oni mezi sebou) komunikovat, úkolovat je, posílat jim pochvaly nebo jednoduše tvořit dotazníky. Aplikace nabízí několik šablon dotazníků pro získání zpětné vazby. Nejlevnější varianta měsíčního předplatného stojí 4 $ za zaměstnance.  

Kazoo

Kazoo nabízí vše co se komunikace se zaměstnanci týče na jednom místě s jednoduchým ovládáním – od soukromých konverzací přes zasílání dotazníků spokojenosti až po vytyčování si cílů. Při prvním zařizování Kazoo se s vámi spojí obchodní zástupce společnosti, který vám pomůže nastavit vše potřebné tak, aby aplikace dokázala plnit svůj cíl co nejlépe. Cena začíná na 4,25 $ měsíčně za zaměstnance.

Umožněte tedy zaměstnancům a kolegům projevit svůj názor, začleňujte je do společných jednáních, vzdělávejte je a jednoduše jim pomáhejte k tomu, aby se jim lépe pracovalo – třeba skrz zaměstnanecké platformy. Protože jak jsme zmínili na začátku, jejich spokojenost bude mít vliv na úspěch celé firmy.

Autor: Petr Hejčl