12. července 2022

Izraelský startup Notch začíná nabízet pojištění proti hacknutí instagramového účtu

Izraelský startup Notch začíná nabízet pojištění proti hacknutí instagramového účtu

Odcizování instagramových účtů je bohužel stále častější jev. U osobních profilů jde o nepříjemnost, která se dá ale většinou poměrně snadno vyřešit. Když se ale obětí stane někdo populárnější, influencer nebo třeba profil společnosti, mohou být v sázce nemalé peníze. Izraleský startup Notch proto pro přichází se speciálním pojištěním, které vás může před takovými případy ochránit.

Notch nabízí své unikátní pojištění již od 8 $/měsíc (necelých 200 Kč). Každý účet je ale jiný, má různou frekvenci příspěvků i odlišné příjmy z reklamy. Společnost proto profil každého klienta posoudí a určí přibližnou škodu za každý den, kdy nemá poškozený ke svému přístupu účet. Vyměřenou částku mu pak vyplácí až do výše 22 tisíc dolarů nebo maximálně po dobu 90 dnů.  

Kompenzace, ochrana i pomoc s návratem

Stejně jako je to u ostatních pojišťoven, i Notch se snaží možným problémům předejít. Kromě finanční kompenzace proto poškozeným klientům pomáhá i s opětovným získáním přístupu k jejich účtům. Mimo to společnost nabízí také speciální software, který účty jejích klientů pravidelně monitoruje a upozorňuje je na možná rizika, čímž pomáhá možným nebezpečím předcházet.

V současnosti však Notch nabízí ochranu výhradně proti hacknutí profilu. Pojištění se tedy nevztahuje na případné zablokování účtu z důvodu hromadného nahlášení nebo porušení pravidel Instagramu. Podle ředitele společnosti Rafaela Broshiho by však mohla v budoucnosti přijít možnost pojistit se i proti zablokování.

Ochranu proti hacknutí účtu od Notch si zatím mohou sjednat tvůrci či společnosti v Arizoně, Illinois a na Floridě. V budoucnu by ale mělo přijít rozšíření služby i do dalších států. Originální myšlence startupu věří i investoři. Ti do něj zatím vložili přes 7 milionů dolarů (zhruba 170 milionů korun) a mezi podporovatele patří mj. známá společnosti Lightspeed Ventures.

Kromě světa sociálních sítí se chce Notch zapojit i do dění v metaversi. Dalším produktem společnosti je totiž i pojištění NFT (unikátních digitálních produktů), které má jejich držitele ochránit před manipulaci s chytrými kontrakty a phishingem.  

Autor: Petr Hejčl, foto: Notch