18. října 2022

Je TikTok LinkedInem pro Generaci Z?

Je TikTok LinkedInem pro Generaci Z?

Mladí lidé z generace Z postupně nastupují do zaměstnání. Zatímco jejich o generaci starší kolegové vyhledávají informace o pracovním trhu na LinkedInu, oni sázejí na TikTok. Hledají zde práci a zveřejňují životopisy.

Role TikToku v pracovním prostředí se jeví den ode dne jasnější. TikTok přidal do své platformy #TikTokResumes, který má zvýšit šance uživatelů na získání práce. V září 2021 hlásil TikTok 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně po celém světě, což současně znamená, že má aplikace ohromný vliv. Od roku 2021 je na TikToku více uživatelů z generace Z než na Instagramu a více než polovina uživatelů této aplikace je mladší 24 let. Pro srovnání, co se týká Linkedinu, z nich patří do generace Z jen 19,3 %.

#TikTokResumes

Pomocí snadno použitelných a vestavěných nástrojů pro tvorbu videí poskytuje platforma TikTok uchazečům o zaměstnání jedinečný způsob, jak objevit kariérní příležitosti. Člověk si video sestříhá rovnou v telefonu. Uživatelsky není aplikace nijak náročná a po chvíli tréninku máte video za pár minut sestříhané. Současně také pomáhá firmám vyhledávat talenty

TikTok Resumes je pilotní program, který byl spuštěn jako způsob, jak z aplikace pro sdílení videí vytvořit nový způsob náboru do zaměstnání a objevování pracovních příležitostí. "Zájemci jsou vyzýváni, aby kreativně a autenticky představili své dovednosti a zkušenosti a při publikování svého video životopisu na TikToku použili v popisku #TikTokResumes," uvedla společnost.

Vedou krátká videa

Stephanie Lovellová, vedoucí marketingu ve startupové náborové aplikaci Hirect, vidí nejen u svého týmu, ale také u společností, se kterými Hirect spolupracuje při náboru, že někteří uchazeči z generace Z hledají práci spíše na TikToku než na LinkedInu. Podle Lovellové mají krátká videa na TikToku stravitelnější formát než jiná média.

„Vzhledem k tomu, že uživatelskou základnu TikToku tvoří převážně generace Z, je logické, že jej firmy a influenceři využívají ke komunikaci s touto skupinou,“ uvedla Lovellová. I ve společnosti Hirect, kde pracuje, přišlo několik zaměstnanců poprvé do styku s jejich značkou právě skrze TikTok. Současně se nedomnívá, že by se stal LinkedIn zastaralým. „Můžeme být nicméně svědky odklonu od těchto tradičních platforem,“ dodává.

Bude zajímavé do budoucna sledovat, jak se bude TikTok, který nyní zažívá svůj vrchol, vyvíjet. Pokud bude nadále růst, jeho využití při hledání práce a najímání nových zaměstnanců již nebude neobvyklé. Již brzy bude možná běžné místo psaných životopisů posílat jejich video verze.

Autor: Radek Preis