2. ledna 2022

Jak si vytvořit atraktivní profil na LinkedInu?

Jak si vytvořit atraktivní profil na LinkedInu?

LinkedIn je s 300 miliony aktivních uživatelů nejpopulárnější profesní sociální sítí na světě. Jen v České republice ho aktuálně využívají necelé dva miliony Čechů. Díky tomu se na něm nachází nepřeberný počet profilů. Proto, chce-li se člověk na LinkedIn od ostatních odlišit, musí jeho prezentace, něčím vynikat. Jak svým profilem zaujmout vaše obchodní partnery, kolegy, klienty nebo HR manažery?

Dobrý první dojem

Jedním z prvních prvků, který příchozího návštěvníka vašeho profilu zaujme, je vaše profilová fotografie. Vhodná profilová fotka zvýší důvěryhodnost vašeho profilu a lidé vás díky ní lépe poznají. Profil opatřený fotografií je na LinkedInu zobrazován 21x krát častěji než profil bez ní. Při výběru fotografie se zaměřte na to, komu se chcete prezentovat a koho chcete oslovit. Obecně ale vynechte fotky z dovolené nebo selfie. Předpokládá se, že vložíte profesní fotku s neutrálním pozadím, která bude ostatní vybízet, aby s vámi začali spolupracovat. Doporučujeme proto nahrát fotku, kde vypadáte profesionálně, ale zároveň sympaticky a důvěryhodně. Nezapomeňte ji nahrát v co nejvyšší možné kvalitě.

Kromě profilové fotky můžete přidat obrázek na pozadí, který náležitě dotvoří vizuál vašeho pracovního profilu. Ideální je vložit fotku s pracovním kontextem, například obrázek znázorňující vaši vizi, nápis popisující vaši práci nebo logo vašeho podniku. Je třeba si dát také pozor na odlišné zobrazení fotek na mobilu a na počítači. I přes to, že dle sítě LinkedIn 57 % uživatelů využívá k prohlížení této sítě mobil, přizpůsobte zobrazení úvodních fotek režimu stolního počítače.

Originální motto

Motto by mělo vyjadřovat podstatu toho, co vlastně děláte. Jste-li aktuálně zaměstnaní, jako ,,motto“ můžete uvést vaši pracovní pozici a jméno firmy. Pracovní pozici se snažte uvádět správně a bez překlepů. Pokud práci hledáte, uveďte své profesní zaměření. Při popisování dbejte na dobrý výběr klíčových slov, protože právě ta jsou určující pro pořadí zobrazených výsledků vyhledávání. Dejte ale pozor na rádoby vtipné hlášky nebo osobní motta, které by mohly potenciální klienty spíše odradit.

Zdroj: LinkedIn

Souhrn „O mně“

Sekce ,,O mně“ nejlépe charakterizuje vaši osobu a profesi, proto se zkuste co nejpoutavěji představit a zaujmout. Hned ze začátku uveďte svou pracovní pozici, kterou můžete více rozvést, pokud se jedná o název takové pozice, u které nemusí být hned jasné, co je její náplní. Znovu použijte klíčová slova a zvyšte tak šanci objevit se ve výsledcích vyhledávání. 

Text v této sekci by měl ideálně zahrnovat jedendva odstavce. Pokud vám odstavce nevyhovují, můžete použít odrážky. K dispozici máte 2 000 znaků, ale v profilu se zobrazí pouze první tři řádky, pro zbytek obsahu si musí ostatní kliknout na „Zobrazit více“. Proto pečlivě zvažte, co v prvních řádcích uvedete.

Pracovní zkušenosti

Na profilu byste měli uvést všechny profesní zkušenosti, které jsou relevantní pro vaše aktuální kariérní cíle. Jednotlivé pozice popište co nejkonkrétněji a opět nezapomeňte na použití klíčových slov. Dále můžete uvést druh zaměstnání (zda se jednalo o práci na plný úvazek, na živnostenský list apod.) nebo jméno firmy. Pokud má daná firma profil na LinkedInu, můžete ji přímo označit a získat tak více možností propojení se svými kolegy.

Vzdělání

Sdílení vzdělání je jeden z dalších skvělých způsobů, jak ukázat své znalosti a profesní úspěchy. Můžete zde uvést co a kde jste studovali, titul, který jste získali, a od kdy do kdy vaše studium trvalo. Díky této sekci vás mohou nalézt i bývalí spolužáci. 

Relevantní dovednosti

Na LinkedInu máte možnost vytvořit seznam dovedností, díky kterým mohou ostatní lidé zjistit, jaké jsou vaše silné stránky. Vyberte si ty, které vás nejlépe vystihují a které mohou vaši bývalí či současní kolegové potvrdit. Potvrzení dovedností zvyšuje pravděpodobnost, že budete osloveni ohledně příležitostí, pro které jsou tyto dovednosti potřeba. 

Doporučení

Další cestou, jak mohou ostatní uživatelé zjistit vaše silné stránky a čeho se vám podařilo dosáhnout, je možnost požádat kolegy o jejich doporučení. Můžete se sami rozhodnout, která doporučení se budou na vašem profilu zobrazovat a která zůstanou skrytá. 

 

Autor: Eliška Koňařová