20. září 2022

Samuel Huba | Plníme podnikatelům jejich e-shopové sny a zakládáme si na lidské zákaznické podpoře

Samuel Huba | Plníme podnikatelům jejich e-shopové sny a zakládáme si na lidské zákaznické podpoře

Na největší e-shopové platformě v Česku dnes běží více než polovina lokálních internetových obchodů. Firma za poslední rok zvedla obrat na rekordních více než 300 milionů korun a expandovala na Slovensko a do Maďarska. Představujeme současného tuzemského lídra ve světě e-commerce – Shoptet. Mezi jeho poslední novinky patří například služba Shoptet Premium, která nabízí e-shopy na míru pro náročné klienty. Co dalšího poskytovatel e-shopového řešení podnikatelům přináší, prozradí CEO společnosti Shoptet Samuel Huba.

Založit si internetový obchod může v dnešní době skoro každý. Zřejmě nejoblíbenějším řešením pomáhajícím s budováním a správou internetových obchodů je firma Shoptet. Díky této platformě si můžete vytvořit web za pomocí předpřipravených šablon, prvků a pluginů, a to bez jakýchkoliv znalostí programování. To ocení zejména startupy a firmy rozjíždějící byznys. „Založit si e-shop je nejjednodušší forma podnikání. Náklady na spuštění online obchodu jsou minimální. Navíc sami říkáme, že mít e-shop je jako založit vlastní startup. Jen s tím rozdílem, že člověk nemusí být ani technicky zdatný programátor, aby mohl začít rovnou prodávat a podnikat,“ říká Samuel Huba, generální ředitel Shoptetu.

S přibývajícími funkcionalitami začaly služby Shoptetu hojně využívat i středně velké nebo větší firmy. Výstavba webu na míru se totiž nemusí všem internetovým obchodům vyplatit. „Stavět vlastní e-shop na míru je finančně i časově náročné. Navíc jakékoliv novinky a změny na trhu musí sledovat každý sám, nikdo mu jen tak neporadí,“ vysvětluje Huba. „Provozovat e-shop je především technologická věc. Proto každý u nás najde takové nástroje, které běžně používají velcí hráči. Díky Shoptetu je má k dispozici ihned,“ doplňuje.

Alternativou k e-shopu na míru je služba Shoptet Premium, která slibuje pomoc svým klientům s vytvořením e-shopu podstatně rychleji a za zlomek nákladů. Vývoj e-shopu na míru totiž trvá většinou déle než rok a stojí i miliony korun.

Díky Shoptet Premium můžete vykročit nad rámec jednoduchých krabicových řešení e-shopů, avšak při zachování jejich hlavní výhody – stále aktualizovaného jádra. Při využití této služby vám navíc bude vždy k ruce vlastní dedikovaný specialista, který se postará o to, aby vše klapalo tak, jak má.

Klíčový je postoj k zákazníkům

Shoptet je znám tím, že má velmi dobrou technickou podporu. Klíčem k úspěchu v této oblasti je pro ně intenzivní a neustálé vzdělávání, silná supervize a spolupráce členů týmů napříč odděleními. 

Proto je pro ně základem kvalitní hiring lidí, kteří splňují přísná kritéria, a to zejména ta, která nejsou snadno naučitelná. „Pro nás to znamená především postoj k zákazníkům. Každý si musí uvědomit, že jeho jednání a rozhodnutí může významně ovlivnit celkový výsledek. Jde o mindset, že podpora není jen nevyhnutelná věc, ale právě to, co nás odlišuje od konkurence,“ vysvětluje Huba. 

Češi podporují lokální byznys

Trendem, který se objevil před několika lety v zahraničí a postupně se dostává k nám, je komunitní nakupování, což vyplývá i z dat Shoptetu. „Lidé stále častěji přemýšlí nejen nad tím, co kupují, ale také o tom, od koho zboží kupují. V tomto ohledu přibývá lidí, kteří nechtějí utrácet své peníze u nadnárodních firem, ale raději podpoří lokální výrobce a prodejce,“ komentuje Huba s tím, že tento trend bude do budoucna zesilovat. „Již loni obrat všech e-shopů běžících na Shoptetu dosáhl padesáti miliard korun. To je více, než kolik za stejné období utržila česká jednička Alza,“ doplňuje.

Platební brána Shoptet Pay předčila očekávání

Relativní novinkou, kterou Shoptet na jaře představil, byla platební brána Shoptet Pay. A těší se velké oblibě. „Jde o nejmodernější technologii, která výrazně zjednodušuje celý nákupní proces. Už teď vidíme skokový rozjezd této služby.“ Za prvních několik měsíců svého fungování získala tři tisíce e-shopů, na kterých proběhlo zhruba 100 tisíc transakcí. Podle ředitele Huby se dostali na taková čísla, na která se konkurenční projekty dostávají i několik let. 

Kromě Shoptet Pay se firmě podařilo za loňský rok expandovat na Slovensko a do Maďarska. Podle ředitele Huby však firma další expanzi zatím nechystá. „Tento rok se chceme zaměřit na upevnění pozic na jednotlivých trzích a dobré ukotvení zmíněných produktů a služeb. Poté budeme moci začít plánovat novinky a další expanzi,“ uzavírá.

Autor: Eliška Koňařová a Barbora Grygarová, foto: Shoptet