25. srpna 2022

Pět důvodů, pro které je rozvržení kanceláře důležité

Pět důvodů, pro které je rozvržení kanceláře důležité

V zaměstnání trávíme podstatnou část našich životů, a proto je důležité, abychom se na pracovišti cítili co nejpříjemněji. Už dávno nejsou při výběru zaměstnání důležité jen jeho náplň, smysl, finanční ohodnocení nebo kolektiv. Stejně jako doma si i v kanceláři potrpíme na vhodné rozmístění nábytku, osvětlení nebo třeba květin. Přinášíme vám rovnou pět důvodů, proč je důležité nad rozvržením kanceláře přemýšlet.

Dobře uspořádané pracoviště už dávno není pouze plusem, nýbrž běžnou komoditou – a kdo ho nemá, ten má oproti ostatním značnou nevýhodu. Pojďme se podívat, v čem tkví důležitost přitažlivého a logického rozvržení kanceláře. 

Týmová spolupráce

Bez sehraného týmu si jen těžko lze představit hladký chod jakéhokoliv podniku. Koordinace jednotlivých členů a jejich spolupráci vhodným rozmístěním pracovních míst rozhodně podpoříme. Vyřešit akutní problém s kolegou, podělit se o báječný nápad nebo požádat o nadřízeného o pomoc by nemělo trvat více než pár minut. Dlouhé přecházení na konec chodby, nebo dokonce do jiného patra zaměstnance zbytečně vyčerpává a připravuje je o bleskové dobré nápady. Při kvalitním rozložení kanceláře se do výsledků celého týmu brzy promítne i úspora času

Atmosféra na pracovišti 

Ruku v ruce se spoluprací v rámci týmu jde i celková atmosféra na pracovišti. Právě od vzájemných vztahů mezi zaměstnanci se odvíjí i jejich výkon a motivace k plněních všech zadaných úkolů. Od uspořádání stolů se tak dostáváme k dalším důležitým součástem každé kanceláře. Nutnost kvalitně vyřešené zasedací místnosti vám jistě nemusíme připomínat. 

Nezapomeňte však také na to, že i v práci by vaši kolegové měli mít dostatek místa k odpočinku a budování vzájemných vztahů – je prokázáno, že zaměstnanci jsou dle výzkumu spokojenější až o 11 %, pokud mají v práci občerstvení zdarma v útulné kuchyňce. Nad šálkem dobré kávy se navíc nejlépe sdílejí různé rady, nápady, radosti i strasti. 

Úspora nákladů

Zejména v pronajatých prostorách je potřeba myslet na rozvržení každého centimetru. Je totiž zbytečné platit za nevyužívanou plochu. Proto je potřeba využít každý kousek naplno (pozor, nemyslíme tím ale “splácat” co nejvíc věcí na jedno místo). Velmi úzce s tím souvisí i faktury za elektřinu nebo topení. Může se to zdát jako klišé, ale chytré a vkusné uspořádání může přinést značné výhody nejen pro váš tým, ale ušetřit i znatelné výdaje společnosti. 

Vizitka společnosti

Layout vaší kanceláře je vizitkou celé společnosti. Její uspořádání a design by měl být v souladu s firemní filozofií a tím, jak je prezentována veřejnosti. S každou návštěvou zákazníka nebo obchodního partnera budujete svou značku tím, jaké dojmy si od vás odnáší. Mnohem více v paměti utkví neotřelý design lobby, konferenční místnosti nebo moderní kuchyňky než stoly z laciné dřevotřísky a zašedlý koberec, který už má to nejlepší za sebou. 

Vybavení kanceláře je navíc skvělou příležitostí pro vybudování image z hlediska společenské odpovědnosti – co zkusit recyklovaný papír do tiskárny, solární panely nebo třeba zelené stěny?

Blaho zaměstnanců

A to nejdůležitější na závěr – spokojenost zaměstnanců. Pokud do kanceláře chodí rádi i přes obrovský rozmach trendu home office, který v dnešní době absolutně ovládl pracovní trh, můžete si gratulovat. Pravděpodobně mají na pracovišti vše, co potřebují – pohodlné místo pro práci, odpočinek i povídání s kolegy. To vše je pro celkovou atmosféru nesmírně důležité. A pokud čas od času vyměníte plakáty na chodbě, pořídíte novou květinu do zasedací místnosti nebo stylovou dekoraci, nikdy se tu nebudou nudit. 

Autor: Petr Hejčl