12. května 2022

Šest tipů, díky kterým se budete v open space lépe soustředit

Šest tipů, díky kterým se budete v open space lépe soustředit

Práce v open space má své výhody. Díky ní můžete pracovat v komunitě lidí, snadněji navazovat vztahy mezi svými kolegy a problémy řešit rychleji a efektivněji. V open space kancelářích však často panuje příliš velký hluk, který může ovlivnit míru vaší koncentrace. Jak zůstat efektivně koncentrovaný a nepřicházet tak o cenný čas, když nás kolegové při práci vyrušují? Přinášíme šest tipů, které vám pomohou zůstat produktivní i v těch nejhlučnějších open space kancelářích.

Nastavte si pravidla se svými kolegy

Čeká vás složitý projekt, který vyžaduje velkou dávku koncentrace a máte pocit, že při příchodu do práce je atmosféra příliš uvolněná a vy se nebudete moct soustředit? Nebojte se o tom mluvit se svými kolegy a sdělit jim své potřeby. Díky tomu, že nastavíte jasná pravidla, by si měli uvědomit, že za vámi mají jít jen s neodkladnými záležitostmi, nikoliv se svými zážitky z předchozího dne. Pokud se tak stane, zkuste jim slušně sdělit, zda byste si o tom mohli promluvit až skončíte vaši práci. 

Použijte sluchátka

Pokud je to možné, nasaďte si sluchátka. Ty vám umožní vytvořit si vlastní “bublinu” a zvukově se od okolí izolovat. Nevíte, jakou hudbu při práci zvolit? Přečtěte si pár tipů, které vám s výběrem správné hudby pomohou. Pokud vám poslech hudby při práci nevyhovuje, můžete využít tlumiče sluchu, které jsou velkým sluchátkům velmi podobné.

Během přestávek, které si přes den děláte, se však snažte sluchátka odložit. Mohlo by to jinak vypadat, že se kolegů záměrně straníte.

Přizpůsobte svůj rozvrh

Pokud máte volný přístup do kanceláře, zvolte si pro své náročnější úkoly dobu, kdy v open space je větší klid a není tam tolik lidí. Můžete přijít třeba dříve ráno, dát si pozdější pauzu na oběd nebo skončit později večer. 

Požádejte o privátnější prostory

Dnes již spousta firem nabízí k výběru na práci několik typů místností, jako jsou soukromé kanceláře nebo různě velké zasedačky. Pokud očekáváte důležitý telefonát nebo se potřebujete důkladně připravit na důležitou schůzku, nebojte se zeptat, zda tyto prostory nemůžete využít. 

Díky současně nastupujícímu hybridnímu modelu práce, který kombinuje práci na dálku s prací v kanceláři, si můžete naplánovat náročnější úkoly na doma a zbytek si nechat pro práci v kanceláři. Tato kombinace je skvělým kompromisem - poskytne vám prostor pro koncentraci a zároveň neztratíte kontakt s kolegy.

Pracujte na sebedisciplíně

Je snadné vinit své kolegy v open space za naši nesoustředěnost. Mnohdy jsme to však my sami, kdo postrádá disciplínu a nedokáže čelit rozptýlení. Podle studie University of California trvá až 20 minut, než se začneme dostatečně soustředit na daný úkol poté, co se necháme rozptýlit. Odstraňte proto z vašeho okolí cokoliv, co by vaši koncentraci narušovalo. Vyzkoušejte třeba pomodoro techniku, která skvěle pomáhá ke koncentraci a efektivitě práce. 

Snažte se být co nejvíce offline

Nic nedokáže rozptýlit naši koncentraci tak, jako internet a sociální sítě. Pokud to vaše práce umožňuje, snažte se být co nejvíce offline a brouzdání po internetu odložte na později. 

To samé však platí pro dostupnost na telefonu. Ne všechny příchozí hovory jsou urgentní a musíte je hned vyřídit. Odložte je až po dokončení vaší práce. Díky tomu se nebudete zbytečně rozptylovat a zlepšíte svou koncentraci.